Central Basket
- en förening att växa i
Här anmäler ni er!
Oskarshamn 2024

Sommarlägrena är en hit med bra träning och mycket roliga, fartfyllda och ibland lite läskiga sociala aktiviteter!

Nu siktar vi på att det 15e lägret i Oskarshamn inte bara ska bli det bästa utan också det största, hittills… Besök av utländska coacher och en massa andra överraskningar är under planering inför lägret!

Allt händer på Oskarsgymnasiet!

Vi bor där – i klassrum, träningsgrupperna/lagen har ett klassrum vardera. Medtag liggunderlag alternativt luftmadrass och sovsäck eller motsvarande.

Vi tränar där – det finns två fullstora idrottshallar som vi använder hela dagarna. Dagen börjar med gemensam morgon-träning för hela lägret! Lagen/träningsgrupperna tränar sedan två ytterligare basketpass.

Vi äter där – maten serveras 4 gånger per dag, frukost – lunch – middag – kvällsmål och består av allehanda husmanskost. Har man någon allergi eller annan särkost är det inga problem! Skriv in i anmälan bara! Varje träningsgrupp/lag har minst 2 huvudtränare och 2 trainees, de är med gruppen både under, efter och mellan träningarna hela lägret.

Varje kväll är det något speciellt som händer! 4-4 turnering där samtliga spelare mixas upp på lag och spelar korta matcher, Bananas got talent?! Vår talangjakt, tipspromenaden med en mängd olika stationsaktiviteter, spökrundan – om den blir av…. Och mycket mer. Dag 5 finns det risk för att det blir fotbolls-turnering, la copa de banana istället för eftermiddagsträningen.

Inga spelare får lämna området utan att en ledare är med.

Mellan träningarna kan man antingen hänga i caféet (som öppnar efter lunch), kolla på en träning, chilla på rummet, slå på en basket- eller vanlig film i vår filmhörna och så vidare.

Lagen/träningsgrupperna samlas minst 2 gånger per dag för genomgång av dagen som varit och det som kommer framöver, normalt sett sker detta vid frukost och vid läggning. Lagen har gemensam läggningstid och tränarna är med och ser till så allt är lugnt och sansat innan de kryper ner i sin egna sovsäck.

Tränare på lägret

De flesta av klubbens egna tränare är såklart på plats i Oskarshamn. Tidigare år har bl.a Chris Dial, Justin Berry och Cliff Ellis från San Antonio  samt Sundance Wicks (head coach för Missouri Western) varit på lägret. Undrar vem eller vilka det blir i år.

ÅLDERSGRUPPER

Lägret riktar sig till er som spelar i våra lag födda 2009-2015. u17 och 19 (födda 2008 och äldre) lagen är trainees, se separat Trainee-information.

RESA

Vi träffas kl. 08:00 Torsdag 1 augusti. Bussarna avgår från KFUM på Roseng 1.* Vi är åter på KFUM cirka kl. 20:00 den 7 augusti.

*Reservering: exakt plats är inte helt fastställd

LÄGERAVGIFT Spelare: 4500 kr
(anmäler du dig före kl 23:59 17 mars 2024 så är priset: 3500 kr) Trainees (u17-19): 3000 kr (anmäler du dig före kl 23:59 17 mars 2024 så är priset: 2300 kr)

Registrering och betalning sker nedan. Sista anmälningsdag är 9 juni.

STIPENDIUM

Inom KFUM Central Basket kan man vid behov ansöka om stipendium för reducerad lägeravgift. SISTA ansökningsdag är 31 maj (max 2500kr). Ansökan ska dock göras INNAN anmälan/betalning sker!

Stipendieansökan måste göras INNAN anmälan och betalning till lägret görs. Inga pengar betalas tillbaks i efterhand om anmälan gjorts innan.

FÖRSÄKRING & VÄRDESAKER

En olycksfallsförsäkring, förutsatt att man är medlem i vår förening, ingår i lägeravgiften. Eventuell ansvarsförsäkring bör tecknas av respektive målsman, om inte sådan ingår i hemförsäkringen. KFUM Central Basket ansvarar ej för värdesaker under lägret.

VID SJUKDOM/SKADA UNDER LÄGRET

Oskarshamnas sjukhus, samt en vårdcentral ligger 7 min med bil från lägret. Om det behövs åker vi dit direkt. Vid förkylning, magont m.m. så hanterar vi det på plats.

SKILLSCAMP 2023-2024
  • En möjlighet till bra träning med några av klubbens mest rutinerade och kunniga tränare.
  • Mycket fokus på basketens grunder (passa, dribbla, skjuta, spelförståelse, fys)
  • Vi bjuder på litet mellis på förmiddag (ex en frukt)
  • Lunch tar man med själv.

Nytt ”system” för skills sessions!

• Anmälan sker genom bokningssidan
  • Du hamnar direkt i gruppen och betalar antal dagar direkt
  • Vid anmälan väljer du antalet dagar som ni önskar delta på under tillval (Ex. Måndag och tisdag, eller alla dagar).
  • Varje individuell dag kostar 300kr. Varje SkillsCamp har även mängdrabbat om man vill gå flera dagar. GÅ in på bokningssidan för att se vilka erbjudanden som finns för varje individuellt läger.

Exempel på en typisk lägerdag:

10:00 Samling

Pass 1: Stationer

skills

Mellis/paus

Pass 2: Stationer

1-1 skapa läge
12:45-13:45 Lunch

Pass 3: Spelmoment

spelmoment
15:00 Avslutning
Tack för idag!

Avbokning:

• Avbokning måste ske via mejl till info@centralbasket.se senaste 7 dagar innan lägrets början och då återbetalas 75% av avgiften.
  • Senare än 7 dagar innan campstart sker endast återbetalning mot uppvisande av läkarintyg.

Våra lovläger:

Höstlovet

30-31 okt 1-2 nov

Mellandagarna

27-29dec 2-5 jan

Sportlovet

26 feb - 1 mars

Påsklovet

2-5 april

10:00-15:00 i Gärdeshallen

Sommarlov (anmälan är nu ÖPPEN!)

13-14 juni (2014-2015)

10:00-15:00 på KFUM