Nyhetsbrev september 2021
2021-09-02 07:56

Liten uppdatering om vad som händer i föreningen just nu.

* Centralshopen är nu öppen! *

Vi kommer bara ha produkter som finns för direkt leverans, dvs produkter som vi har i lager och kan lämna ut inom 4-5 dagar (oftast inom ett par dagar).

Ni beställer och sen får ni en bekräftelse när ordern är packad och kan hämtas på kfum. https://www.centralbasket.se/www/butik/ (kan också välja att ordern ska skickas, men då kan det ta någon dag extra).

Matchställ/startkit: Fylls på kontinuerligt i shopen. Startkit kommer upp under dagen 2 september

* Sportsliga organisationen *

Senaste säsongerna har vi testat att ha mentorcoacher, dvs äldre rutinerade coacher som varit anställda på del-/heltid. Deras uppgift har varit att stötta yngre coacher och hjälpa till på träningar. Vi ser en positiv utveckling på de lagen som vi kunnat placera ut mentorcoacherna på, så nu ökar vi på med ytterligare två mentorcoacher.

Erik, Justin, Lasse och Michell kommer synas mycket i hallarna och hjälpa de yngre lagen. De kommer också hålla i en del extra träningar, se nedan.

* Extra möjlighet till träning*

Får filosofi är att spelarnas ska kunna träna så mycket som de vill. Man "tillhör" sitt lag, men kan träna med andra lag i samma ålder också (om ni vill ha tiderna till de andra lagen - hör av er!). Utöver den möjligheten så erbjuder vi några träningstillfällen där man kan nöta basketens grunder tillsammans med någon av våra mentorcoacher.

Mån, ons, fre 06:30-08:00 (man kan gå tidigare om man behöver) på KFUM Central (Rosengatan 1) drillar Justin de morgonpigga. (Start 13 september).

Lördagar 13:00-14:00 för spelare födda 2010-2013, 14:00-15:00 för spelare födda 2009 och äldre på KFUM Central med Justin (Start 11 september).

Fler årgångar har också extra möjlighet i sin åldersgrupp i veckorna, fråga tränaren!

* Ny administratör och medlemskontakt *
Julia är ny administratör och medlemskontakt på kansliet.

Har ni frågor kring fakturor, sportadmin m.m. etc så kontaktar ni henne lättast via medlem@centralbasket.se

Hon kommer också ha drop-in på kansliet en kväll i veckan, vi återkommer om vilken och när det börjar.

* Fakturering *

Igår började vi fakturera träningsavgifterna via sportadmin. I år är den uppdelad i medlemsavgift, träningsavgift och i vissa åldersgrupper är startkit/matchställ tillagt.

Det ska finnas en bilaga med till er, men vi har insett att detta inte är helt tydligt och har önskat till sportadmin om annan lösning framöver. Dock står det bl.a där att om ni redan har startkit eller matchställ så är det bara höra av sig till Julia (medlem@centralbasket.se)

Om ni slutat och informerat oss om det senaste dagarna så ha tålamod så kommer ni försvinna från utskick m.m. etc.

* Caféet på kfum *

Caféet på kfum har n

* Kansliet *

Just nu får vi oerhört mycket mails med stora och små frågor, ber om lite tålamod för svar. Försöker svara inom ett dygn, men kan dröja lite längre just nu.

Läger & turneringar2022-02-28 22:20
Spelarfotografering2021-11-29 10:24